Persuasió sota la línia de flotació. Investigacions sobre la via heurística en els mitjans de comunicació

Autors/ores

  • Lluís Pastor
  • Jordi Juste

Resum

L'article fa un estat de la qüestió dels models de persuasió dual en les últimes tres dècades i se centra, en concret, en les investigacions sobre la via heurística en els mitjans de comunicació. Per centrar la qüestió es repassen els elements fonamentals del Model de Probabilitat d'Elaboració, de Petty i Cacioppo, i el Model Heurístic Sistemàtic, de Chaiken i Eagly i s'analitzen les dues vies cognitives diferents que proposen aquests models: la via central o sistemàtica i la via perifèrica o heurística. L'article desenvolupa en què consisteixen els patrons heurístics i repassa les investigacions que s'han dut a terme sobre la via heurística en els mitjans de comunicació. L'article proposa un marc interdisciplinari de treball per identificar i analitzar les regles heurístiques que s'utilitzen en els discursos periodístics sobre l'esport i, en concret, sobre el Futbol Club Barcelona. Aquest marc interdisciplinari posa en relació elements de la lingüística cognitiva, de la teoria de l'emmarcat (framing) i de la narratologia.

Paraules clau

Persuasió, cognició social, heurística, periodisme, esport, Futbol Club Barcelona, lingüística cognitiva, framing, narratologia

Publicades

2010-11-21

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.