Un enfocament emergent en la recerca sobre comunicació: els videojocs com a espais per tot el que és social
Resum
Més enllà de la seva importància com a producte de la indústria de l'entreteniment, el videojoc es constitueix en un producte comunicatiu que com qualsevol altre inclou una important dimensió social. Alguns debats instal·lats en l'imaginari col·lectiu han configurat una mena de sentit comú que posa l'èmfasi en la naturalesa de simple passatemps i en els possibles perills que comporta l'ús, mentre que les poderoses potencialitats com a vector d'innovació en pràctiques comunicatives concretes relacionades amb l'emergència de nous públics han estat molt parcialment estudiades. Aquest article estableix un marc de discussió per començar a comprendre aquestes pràctiques, a partir de temes clau com són les característiques formals dels jocs, els múltiples plaers que invoquen i les relacions que s'estableixen entre jocs i jugadors.Paraules clau
videojoc, cultura popular, consum cultural, tecnologiaPublicades
21-11-2010
Com citar
Sánchez-Navarro, J., & Aranda, D. (2010). Un enfocament emergent en la recerca sobre comunicació: els videojocs com a espais per tot el que és social. Anàlisi, (40), 129–142. https://doi.org/10.7238/a.v0i40.1149
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2010 Jordi Sánchez-Navarro, Daniel Aranda

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.