Educació en mitjans en acció. Models, eines i exemples de bones pràctiques
Resum
Actualment l'Educació en Mitjans (EM) ja no pot ser considerat com un camp d'estudi reservat a investigadors de la comunicació, ni com una pràctica privilegiada d'alguns professors. D'una banda, l'EM és ara part de l'agenda de les organitzacions internacionals, que consideren el desenvolupament de les competències mediàtiques un requisit necessari per a exercir plenament la ciutadania en la societat actual. D'altra banda, les pràctiques d'EM són cada vegada més generalitzades a les escoles i involucren un nombre creixent de professors. No obstant això, l'ensenyament dels mitjans de comunicació encara sembla ser una tasca bastant solipsista, on «tot està bé». De fet, hi ha una notable falta d'investigació sobre la qualitat i l'eficàcia de les pràctiques educatives. En la seva dimensió pedagògica, el projecte On Air intenta fer front a aquests problemes proporcionant un conjunt d'eines per dissenyar, desenvolupar i avaluar les activitats d'EM a les escoles. El present treball presenta i analitza els seus resultats parant atenció en l'estructura general de la investigació i les seves conclusions principals.Paraules clau
educació en mitjans, competències mediàtiques, projecte ON AIR, ciutadania, pràctiques educatives, tecnologies de comunicacióPublicades
01-02-2013
Com citar
Parola, A., & Ranieri, M. (2013). Educació en mitjans en acció. Models, eines i exemples de bones pràctiques. Anàlisi, (48), 19–36. https://doi.org/10.7238/a.v0iM.1963
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.