La participació com a bé de consum: una aproximació conceptual a les formes d'implicació dels usuaris en projectes audiovisuals col·laboratius

Autors/ores

  • Antoni Roig-Telo

Resum

Aquest article centra la seva atenció en el concepte de participació, àmpliament utilitzat -i també discutit- per fer referència a la implicació dels usuaris en la creació de continguts audiovisuals en Internet. Particularment, ens centrarem en la noció de participació dels públics en el disseny, desenvolupament i difusió de productes audiovisuals complexos, com per exemple llargmetratges, webseries o projectes 'crossmedia'. Si bé la major part del debat acadèmic sobre la capacitat d'agència dels usuaris en termes de participació fan referència a les plataformes que faciliten la difusió i l'intercanvi de continguts que generen (com YouTube) o a les xarxes denominades socials, la implicació d'individus en projectes audiovisuals d'arrel participativa suposen una important aportació en la delimitació i reavaluació de conceptes clau entorn de la implicació dels usuaris en els processos de producció cultural.

Paraules clau

producció de continguts audiovisuals, implicació, participació, comunitats, cultura participativa, col·laboració

Publicades

21-11-2010

Com citar

Roig-Telo, A. (2010). La participació com a bé de consum: una aproximació conceptual a les formes d’implicació dels usuaris en projectes audiovisuals col·laboratius . Anàlisi, (40), 101–114. https://doi.org/10.7238/a.v0i40.1147

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.