Qüestions de gènere en els Estudis de Comunicació: Integració curricular de la Innovació i el canvi social en el model espanyol

Autors/ores

  • Maria Pando Canteli Universitat de Deusto
  • Annabel Martín Dartmouth College

Resum

Aquest article investiga els beneficis de treballar qüestions relacionades amb el gènere en el programa d'estudis de comunicació del sistema espanyol d'educació superior. La reflexió se centra en la situació a Espanya i mostra per què els estudis de comunicació són un camp particularment rellevant on introduir la qüestió de gènere.

Paraules clau

mitjans de comunicació, educació superior, Comunicació i Ciències de la Informació, Estudis de Gènere, ciutadania, responsabilitat, Espanya, currículum

Referències

BERGER, M. T. and C. RADELOFF. (2011). Transforming Scholarship: Why Women's and Gender Studies Students are Changing Themselves and the World. New York: Routledge.

CABRERA, D. (2011). “The Professionalization of Communication Studies and the Abandonment of Theory”. In PANDO CANTELI (ed.) Conjunctions and Disruptions. Communication, Information and Media Studies in Europe. Bilbao: Publicaciones Universidad de Deusto: 77-90.

DELEUZE, G. and F. GUATTARI. (1985). Kafka: Toward a Minor Literature. Trans. Dana Polan. 1975. Minneapolis: U of Minnesota P.

ESTUDIOS DE COMUNICACIÓN (2013). Igualdad en el periodismo. Federación de Asociaciones de periodistas de España (FEPA), http://www.estudiodecomunicacion.com/extranet/portfolio-view/igualdad-en-el-periodismo/

EUROPEAN COMMISSION: Employment, Social Affairs and Inclusion. New Skills for New Jobs, http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=568

FREIRE, P. (2001). Pedagogy of the Oppressed. New York: Continuum.

GILL, R. (2007). Gender and the Media. Cambridge, Polity.

------ (2011) "Sexism Reloaded, or It’s Time to Get Angry Again." Feminist Media Studies, 11 (1), 61-71. http://dx.doi.org/10.1080/14680777.2011.537029

hooks, b. (1994). Teaching to Transgress: Education as the Practice of Freedom. New York: Routledge.

----- (2000) Feminism is for Everybody: Passionate Politics. Boston: South End P.

LAVAL, C. (2004). La escuela no es una empresa. El ataque neoliberal a la enseñanza pública. Barcelona: Paidós.

MURCIANO MARTÍNEZ, M., coord..(2005). Libro blanco. Títulos de grado en comunicación. Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación, ANECA. (http://www.aneca.es/var/media/150336/libroblanco_comunicacion_def.pdf)

NUSSBAUM, M. (2010). Not for Profit: Why Democracy Needs the Humanities. Princeton, NJ: Princeton University Press.

PANDO CANTELI, M. J., ed. (2011). Conjunctions and Disruptions. Communication, Information, and Media Studies in Europe. Bilbao: Publicaciones Universidad de Deusto.

PARDO TORÍO, J. L. (2010). “Ignorancia a la boloñesa.” Revista de Libros (158), 31-33.

PIÑUEL, J. L., C. LOZANO and A. GARCÍA (2011). Investigar la comunicación en España. Madrid, Asociación Española de Investigación en la Comunicación.

RICH, A. (2001). Arts of the Possible: Essays and Conversations. New York: Norton and Company.

SALABURU, P. (dir.), Guy Haug and José Ginés-Mora. (2011). España y el proceso de Bolonia. Un encuentro imprescindible. Madrid: Academia Europea de Ciencias y Artes.

Biografies de l'autor/a

Maria Pando Canteli, Universitat de Deusto

Professora Associada al Departament de Llengües Modernes i en el Departament de Comunicació de la Universitat de Deusto, Bilbao, on imparteix cursos de llicenciatura i postgrau en Estudis de Gènere, Estudis Culturals Europeus.

Annabel Martín, Dartmouth College

Professora associada d'espanyol, literatura comparada, Estudis de la dona i Estudis de Gènere, i la directora del Institut de Recerca de Gènere en el Dartmouth College.

Publicades

25-08-2014

Com citar

Pando Canteli, M., & Martín, A. (2014). Qüestions de gènere en els Estudis de Comunicació: Integració curricular de la Innovació i el canvi social en el model espanyol. Anàlisi, (50), 39–53. https://doi.org/10.7238/a.v0i50.2249

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.