Els joves en la cultura digital i mediàtica: perspectives globals i escandinaves
Resum
Aquest article aborda el desafiament actual per empoderar als joves en l'ús dels mitjans de comunicació (internet, telèfon mòbil; l'ús de les noves possibilitats com les xarxes socials) a través d'una alfabetització mediàtica que els permeti ser actors conscients en aquest nou paisatge mediàtic que ha transformat tot, incloses les formes de relació que els nens i joves estableixen amb els mitjans. Després de fer una revisió d'estudis que mostren on i com usen els joves els nous mitjans als països nòrdics, i de recuperar dades que mostren com nova bretxa digital no és més que una nova manifestació de les desigualtats entre països rics i pobres que ja existia, l'autora fa un anomenat urgent a tots els actors implicats —polítics, proveïdors de continguts d'internet, indústria mediàtica, escola, comunitat científica, pares, els propis joves, etc.— a participar per desenvolupar condicions que maximitzin el potencial de noves tecnologies d'informació i minimitzin els riscos que comporten.Paraules clau
mitjans de comunicació, alfabetització mediàtica, joves, tecnologies de la informació, bretxa digital, països nòrdicsPublicades
2013-02-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.