Un estudi de cas de recepció transmediàtica: Comunitats de fans en Facebook i temes socials en la telenovela brasilera Passione
Resum
L'article comença mostrant els principals problemes, conceptes i teories dels estudis de recepció de la televisió i com la intensitat de les transformacions de l'entorn mediàtic contemporani requereix d'un ajust d'enfocament en el present de la "societat xarxa" i la seva "ecologia dels mitjans." Les següents dues parts analitzen com la investigació té el repte d'indagar en la recepció de TV a través de nous mitjans de comunicació i què hi ha de nou en la metodologia d'investigació de la recepció en relació amb els nous mitjans. Per obtenir una aproximació del que seria el principal desafiament metodològic, el treball presenta un exemple empíric de les noves formes d'audiència de televisió de ciència ficció, identificades en els estudis del projecte Obitel, i presenta l'anàlisi d'alguns resultats d'una investigació exploratòria sobre la recepció transmedia per part dels espectadors de Passione, la telenovel·la més vista a Brasil en 2010, en Facebook.Paraules clau
estudis de recepció, ficció televisiva, comunitats de fans, cultura participativaPublicades
2012-02-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.