El videojoc com a marc expressiu. Estètica, regles i mons de referència

Autors/ores

  • Antonio José Planells de la Maza

Resum

L'auge de l'oci electrònic reclama jocs cada vegada més complexos des del punt de vista tècnic i narratiu. El present article parteix d'una concepció del videojoc com a vivència narrativa per estudiar i proposar una tipologia del joc centrada en l'enmarcació d'un món de referència donat. A través del framing, l'estètica i les regles, es construeixen diferents tipus de mons de joc que oscil·len des de la mímesis lúdica fins a la subversió persuasiva del món de referència.

Paraules clau

Videojocs, narrativa, perspectiva lúdica, persuasió, framing

Publicades

01-06-2011

Com citar

Planells de la Maza, A. J. (2011). El videojoc com a marc expressiu. Estètica, regles i mons de referència. Anàlisi, (42), 65–78. https://doi.org/10.7238/a.v0i42.1203

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.