Modalitats, usos i presència de la ficció com recurs creatiu a la publicitat radiofònica
Resum
Després de definir què s'entén per ficció en el terreny de la publicitat radiofònica i encunyar tres modalitats ficcionales diferents –dramatitzada, narrada i il·lustrativa o testimonial mediàtica–, aquest article estudia i analitza amb quina freqüència apareixen la ficció i cadascuna de les seves modalitats a les falques de la ràdio convencional, així com la seva especificitat segons el producte o servei anunciat i el tipus de publicitat (comercial o no comercial). Els resultats demostren que, malgrat el seu potencial comunicatiu i de seducció a l'hora de construir missatges eminentment persuasius, la ficció és un recurs creatiu poc utilitzat, del que fan ús menys d'un terç de les insercions.Paraules clau
Publicitat, ràdio, ficció, modalitats ficcionals, creació sonoraPublicades
01-09-2011
Com citar
Arcos Foix, N., & Perona Páez, J. J. (2011). Modalitats, usos i presència de la ficció com recurs creatiu a la publicitat radiofònica. Anàlisi, (43), 1–19. https://doi.org/10.7238/a.v0i43.1309
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.