Modalitats, usos i presència de la ficció com recurs creatiu a la publicitat radiofònica

Autors/ores

  • Núria Arcos Foix
  • Juan José Perona Páez

Resum

Després de definir què s'entén per ficció en el terreny de la publicitat radiofònica i encunyar tres modalitats ficcionales diferents –dramatitzada, narrada i il·lustrativa o testimonial mediàtica–, aquest article estudia i analitza amb quina freqüència apareixen la ficció i cadascuna de les seves modalitats  a les falques de la ràdio convencional, així com la seva especificitat segons el producte o servei  anunciat i el tipus de publicitat (comercial o no comercial). Els resultats demostren que, malgrat el seu potencial comunicatiu i de seducció a l'hora de construir missatges eminentment  persuasius, la ficció és un recurs creatiu poc utilitzat, del que fan ús menys d'un terç de les insercions.

Paraules clau

Publicitat, ràdio, ficció, modalitats ficcionals, creació sonora

Publicades

01-09-2011

Com citar

Arcos Foix, N., & Perona Páez, J. J. (2011). Modalitats, usos i presència de la ficció com recurs creatiu a la publicitat radiofònica. Anàlisi, (43), 1–19. https://doi.org/10.7238/a.v0i43.1309

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.