Mitjans, partits i confrontació a Espanya: eleccions europees 2009
Resum
Els mitjans de comunicació exerceixen un paper rellevant en la societat, especialment a l'hora d'abordar i presentar el discurs polític. La classe política en general és una de les principals fonts d'informació periodística igual que qualsevol tipus de moviment que aquesta realitzi. A això cal sumar un allunyament de l'objectivitat que tenen els principals mitjans de comunicació espanyols, qüestió que els fa partícips d'una visió subjectiva i posicionada quan s'aborda la informació política. En aquest treball, presentem un exemple de com dos diaris de referència espanyols, El País i El Mundo, elaboren informacions sobre les eleccions europees de 2009 en les quals la política nacional, esquitxada per diferents escàndols i processos negatius, evidencia un esperit de confrontació general que es manifesta en partidisme mediàtic i polaritzat i, al mateix temps, en un negativisme polític.Paraules clau
mitjans de comunicació, polítics, eleccions europees, polaritzacióPublicades
19-07-2012
Com citar
Rodríguez Díaz, R., Sebastián López, J., Alvarado Vivas, S., & Martínez Lara, A. (2012). Mitjans, partits i confrontació a Espanya: eleccions europees 2009. Anàlisi, (45), 33–53. https://doi.org/10.7238/a.v0i45.1582
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2012 Raquel Rodríguez Díaz, Juan Sebastián López, Sergio Alvarado Vivas, Alexander Martínez Lara

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.