Concentracio? de la distribucio? cinematogràfica a Espanya

Autors/ores

  • Alejandro Pardo
  • Alfonso Sánchez-Tabernero

Resum

La globalització ha reavivat el debat sobre la concentració dels mitjans de comunicació. La indústria cinematogràfica, referent a això, representa un cas paradigmàtic. Mentre alguns autors consideren que la posició dominant de les companyies nord-americanes prové d'una major identificació del públic amb el cinema nord-americà, uns altres en canvi defensen que l'èxit d'Hollywood es deu al seu control del sistema de distribució. Aquest article analitza la situació del mercat cinematogràfic a Espanya, i en particular, del sector de la distribució. Per tal de fer-ho, aborda un triple objectiu: en primer lloc, identificar el grau de concentració del mercat cinematogràfic espanyol; en segon terme, analitzar la relació existent entre l'èxit de les pel·lícules nord-americanes i la posició dominant de les majors de Hollywood, finalment, avaluar els efectes d'aquesta situació en el funcionament de les pel·lícules espanyoles i europees en el conjunt del mercat nacional

Paraules clau

concentracio? de mercat, distribucio? cinematogràfica, Espanya, Hollywood, Four-Firm Concentration Index, CR4

Publicades

01-12-2012

Com citar

Pardo, A., & Sánchez-Tabernero, A. (2012). Concentracio? de la distribucio? cinematogràfica a Espanya. Anàlisi, (47), 37–56. https://doi.org/10.7238/a.v0i47.1894

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.