Subjectes Sexuals, Objectes Comercials: la sexualitat femenina com lifestyle en Cinquanta Ombres de Grey
Resum
L'article analitza la sexualització de la cultura popular i la construcció del nou imaginari sexual femení omnipresent en els mitjans de comunicació i les xarxes socials a través del fenomen de Cinquanta Ombres de Grey. La proposta passa per analitzar els codis de representació de les novel·les en sintonia amb les maneres contemporànies de comercialització de la feminitat, molt lligats al lifestyle, és a dir, a l'experiència sexual com un valor de venda. La finalitat és observar de quina manera la comercialització de la sexualitat femenina, si bé en un principi sembla que democratitza la seva representació i la seva vivència en l'espai públic, en el fons la normativitza i la sistematitza.
Paraules clau
sexualitat, economia neoliberal, consum, regulació, estil de vidaReferències
ATWOOD, F. (2005). “Fashion and Passion: Marketing Sex to Women” en Sexualities, Sage Publications. Vol. 8, Num. 4, pág. 392-406.
ATWOOD, F. (2006). “Sexed Up: Theorising the Sexualization of Culture” en Sexualities, Sage Publications. Vol. 9, Num. 1, pág. 77-94.
ATWOOD, F. (ed.) (2009). Mainstreaming Sex. The Sexualization of Western Culture. London&New York: I.B. Tauris.
DELLER, R.A.; SMITH, C. (2013). “Reading the BDMS romance: Reader responses to Fifty Shades”. Sexualities, Num.16, pág. 932. http://dx.doi.org/10.1177/1363460713508882
GILL, R. (2008). “Empowerment/Sexism: Figuring Female Sexual Agency in Contemporary Advertising”. Feminism and Psychology, Vol. 18, pág. 35-60. http://dx.doi.org/10.1177/0959353507084950
GILL, R. (2009). “Supersexualize Me”: Advertising and the ‘Midriffs”. En ATWOOD, F (ed.) Mainstreaming Sex. The Sexualization of Western Culture. London&New York: I.B. Taurus, pág. 93-110.
GILL, R. & HARVEY, L. (2011). “Spicing it Up: Sexual Entrepreneurs and The Sex Inspectors”. EN GILL, R. & SHARFF, C. (ed). New Femininities. Postfeminism, Neoliberalism and Subjectivity. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillian, pág. 52-67.
JANCOVICH, M. (2001). “Naked ambitions: Taste, pornoghraphy and the problem of Middlebrows”. Scope: An Online Journal of Film Studies. [Fecha de acceso 15/12/2013] https://ueaeprints.uea.ac.uk/9115/
MARTIN, A. (2013). “Fifty Shades of sex shop: Sexual fantasy for sale”,. Sexualities, Num.16, pág. 980. http://dx.doi.org/10.1177/1363460713508901
McROBBIE, A. (2009). The Aftermath of Feminism. Gender, Culture and Social Change. London: Sage.
QUART, A. (2003). Branded: The buying and selling of teenagers. New York: Basic Books.
STILTON SOUTHARD, B. A. (2008). “Beyond the Backlash: Sex and the City and Three Feminist Struggles”. Comunication Quarterly, Vol. 56, Num. 2, pág. 149-167.
WILLIAMS, L (2004). Porn Studies. North Carolina: Duke University Press.