La crisi de les humanitats i la seva rellevància per als estudis de comunicació
Resum
Les pressions del món contemporani que s’imposen a les institucions d’ensenyament superior, que inclouen dificultats econòmiques, un sistema altament competitiu de rànquing i les crítiques als costos elevats de l’educació universitària, fan cada vegada més difícil mantenir l’enfocament en els valors intel·lectuals ocupats tradicionalment per les universitats i els estudis d’humanitats i ciències socials. El camp de la comunicació té alguns avantatges en l’àmbit de l’educació superior impulsada pel mercat pel seu focus potencial en la capacitació i en l’educació pràctica professional. No obstant això, aquest article proposa que el camp ha de tornar a concentrar els seus esforços en allò que pot contribuir precisament a fomentar els valors de la tradició de les arts liberals a les quals pertany. Fer-ho d’una altra manera, i centrar-se en les habilitats pràctiques, significa apostar pel curt termini i donar peu a les crítiques que acusen aquests estudis de manca de profunditat, rigor i repte intel·lectual. En últim terme, el valor del grau es veurà soscavat si els principis pràctics s’anteposen als valors intel·lectuals i objectius. L’article sosté que els departaments de comunicació de les universitats d’arts liberals, ciències socials i humanitats han d’evitar promoure el tipus de treball basat en les habilitats pràctiques i privilegiar, per contra, l’atenció a la tradició intel·lectual del camp.
Paraules clau
comunicació, habilitats, ciències socials i humanes, tecnologia, humanitats, crisiReferències
Association of American Colleges & Universities
<https://www.aacu.org/leap/essential-learning-outcomes>
BURKE, K. (1984). Permanence and Change. Print. Berkeley: University of California Press.
COHAN, P. (2012). “To Boost Post-College Prospects, Cut Humanities Departments.” Forbes. [online] [Accessed: 07/07/2015]. <http://www.forbes.com/sites/petercohan/2012/05/29/to-boost-post-college-prospects-cut-humanities-departments/>
CORNWALL, G. H.; STODDARD, E.W. (2001). "The Future of Liberal Education and the Hegemony of Market Values: Privilege, Practicality, and Citizenship." Liberal Education. Vol. 87, no. 3. <https://www.aacu.org/publications-research/periodicals/future-liberal-education-and-hegemony-market-values-privilege>
CROSTHWAITE, p. (2011). Criticism, Crisis, and Contemporary Narrative: Textual Horizons in an Age of Global Risk. Print. New York: Routledge.
DERESIEWICZ, W. (2015). “The Neoliberal Arts: How College Sold its Soul to the Market”. Harper’s Monthly. September 2015, pp. 25-32.
EVERETT, D. (2011). “The Broccoli of Higher Ed”. Inside Higher Ed. [online] [Accessed: 14/07/2015]. <https://www.insidehighered.com/views/2011/08/30/essay_on_how_humanities_can_be_strengthened_by_embracing_ties_to_professional_education>
FISH, S. (2010). “The Crisis of the Humanities Officially Arrives”. New York Times. [online] [Accessed: 14/07/2015]. <http://opinionator.blogs.nytimes.com/2010/10/11/the-crisis-of-the-humanities-officially-arrives/?_r=0>
GALLAGHER, B. (2013). “The 10 Most Worthless College Majors.” Complex. [online] [Accessed: 14/07/2015]. <http://www.complex.com/pop-culture/2013/04/10-most-worthless-college-majors/>
GOLDBERG, M. (2015). “This Professor Was Fired for Saying ‘Fuck No’ in Class”. The Nation. [online] [Accessed: 14/07/2015]. <http://www.thenation.com/article/this-professor-was-fired-for-saying-fuck-no-in-class/>
HART RESEARCH ASSOCIATES. (2013). “It Takes More Than a Major: Employer Priorities for College Learning and Student Success”. Liberal Education. Vol 99, p. 2. [online] [Accessed: 14/07/2015]. <https://www.aacu.org/publications-research/periodicals/it-takes-more-major-employer-priorities-college-learning-and>
JAY, P.; GRAFF. G. (2012). “Fear of Being Useful”. Inside Higher Ed. [online] [Accessed: 14/07/2015]. <https://www.insidehighered.com/views/2012/01/05/essay-new-approach-defend-value-humanities>
KINKADE, T. (2013). "Pat McCrory Lashes Out Against 'Educational Elite' and Liberal Arts College Courses." Huffpost College. <http://www.huffingtonpost.com/2013/02/03/pat-mccrory-college_n_2600579.html>
KIPNIS, L. (2015). “My Title IX Inquisition.” The Chronicle of Higher Education. [online] [Accessed: 13/07/2015]. <http://chronicle.com/article/My-Title-IX-Inquisition/230489/>
MILLER, T. (2012). Blow Up the Humanities. Philadelphia: Temple University Press.
NUSSBAUM, M. (2010). Not For Profit: Why Democracy Needs the Humanities. Princeton: Princeton University Press.
RIFKIN, B. (2012), "A Wayward Plan in Wisconsin." Inside Higher Ed. <https://www.insidehighered.com/views/2012/11/27/why-scott-walkers-focus-pushing-graduates-specific-majors-wrong-essay>
SCHMITT, J. (2014). “Communication Studies Rise to Relevance.” Huffington Post. [online] [Accessed: 13/07/2015]. <http://www.huffingtonpost.com/jason-schmitt/communication-studies-ris_b_6025038.html>
VEBLEN, T. (1957). The Higher Learning in America. Print. New York: Sagamore Press.
Publicades
Descàrregues
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 3.0.