Els videojocs que entretenen els nens: anàlisi de la oferta y demanda de videojocs entre el públic infantil
Resum
Els videojocs s'han convertir en un dels vehicles principals d'entreteniment per als nens: a les compres de Nadal del 2014, un 70 % de pares va reconèixer que regalaria videojocs als seus fills (Aevi, 2014b). Així mateix, més d'un 50 % del mercat de videojocs està recomanat per a usuaris menors de dotze anys, una oferta prou àmplia de la qual es va proposar investigar el nivell d'interès que desperta entre els nens. Així, doncs, es va voler comprovar si el perfil d'usuari comprès entre els onze i els dotze anys consum títols permesos per a la seva edat segons el codi PEGI o, al contrari, s'inclina per altres opcions destinades a un públic adult. Per mitjà de la metodologia quantitativa de l'enquesta, es va accedir a una mostra de dos mil dos-cents escolars de sisè de primària per conèixer-ne el consum de videojocs, entre altres qüestions. Es va poder corroborar que els videojocs ocupen un lloc destacat en el temps d'oci d'aquests nens (92 % de penetració), que alhora prefereixen la consola per jugar abans que altres dispositius com el PC o el telèfon mòbil. Entre els seus videojocs preferits, la mostra es va decantar més fermament per títols concebuts per a un usuari general i/o adult que per aquells videojocs especialment dissenyats i recomanats per a la infància. Amb aquests resultats es posa de manifest que els usuaris, en aquest cas, els nens protagonistes d'aquest estudi, no tenen en compte les restriccions d'edat establertes pel sistema PEGI. Igualment, es va detectar una disparitat clara de gustos en segmentar per sexes el resultats, ja que els nens i les nens opten per jocs totalment diferents.
Paraules clau
pantalles, videojocs, infància, códi PEGI, edat recomanadaPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2016 FUOC
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 3.0.