Empremtes d’identitat i imaginaris adolescents

Autors/ores

  • Ángel Vidal Rabadán Crespo Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de Castella-la Manxa Centre de Formació del Professorat

Resum

Per mitjà d’aquesta recerca, es reconeix des del punt de vista metodològic la utilització de la fotografia participativa com a procés de comunicació en un centre d’ensenyament secundari obligatori, amb l’objectiu de recaptar informació rellevant generada durant els processos dialògics i de comunicació, facilitant la reflexió dels participants sobre la relació amb el seu entorn, sobre ells mateixos i sobre els altres, promovent la configuració de la seva identitat, en un context d’educació formal.

Per això, per a dur a terme una metodologia participativa en la recerca social amb mitjans audiovisuals, el procés de fer fotografies i compartir-les es converteix, per als adolescents, en una manera de dir alguna cosa, de comunicar un punt de vista que, d’una altra manera, potser quedaria silenciat, ja que es pot recollir informació significativa dels alumnes per a contribuir a les polítiques i accions desenvolupades en el context educatiu del centre.

Paraules clau

fotografia participativa, identitat, comunicació, participació, recerca acció participativa, adolescents

Publicades

15-12-2016

Com citar

Crespo, Ángel V. R. (2016). Empremtes d’identitat i imaginaris adolescents. Anàlisi, (55), 85–99. https://doi.org/10.7238/a.v0i55.2982

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.