Literatura massiva, les marques de la mundialització en les cultures nacionals
Resum
El procés de mundialització planteja diversos interrogants entorn d'una potencial homogeneïtzació de les cultures. El mercat editorial no és aliè a aquesta dinàmica sinó que segueix les pautes de les indústries culturals. L'objectiu d'aquest article és explorar el cas de la literatura de circulació massiva i els seus fluxos, caracteritzant al llibre de gran venda com a mercaderia. Per descriure les matrius dominants en aquest terreny, s'analitza i compara la venda de llibres registrada en 2008 en quatre països llatinoamericans –Argentina, Xile, Colòmbia i Mèxic– i s'analitzen les preferències dels lectors segons la nacionalitat de l'autor i el gènere literari. Aquestes variables permeten ponderar la gravitació de les cultures locals i per força de la mundialització marcada per la presència de formats transnacionals i autors extralocals.Paraules clau
literatura massiva, mundialització, cultures nacionals, mercat editorial, gèneres literaris, Amèrica LlatinaPublicades
2011-09-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.