El protagonisme dels 'spin doctors'. La política com a procés comunicacional

Autors/ores

  • Toni Aira Foix

Resum

Políticament estem instal·lats en una democràcia mediàtica que ha fet que partits i institucions abracin l’era del màrqueting polític. En una societat hipermediàtica, basada en l’entreteniment audiovisual, la imatge cotitza a l’alça i el llenguatge dels polítics s’hi adapta. I si admetem que els mèdia són peça clau per confegir la política tal i com l’entenem avui, seria absurd no convenir també que el mateix concepte de comunicació política evoluciona i s’adapta a aquest entorn. Som davant d’una manera de fer política més retòrica, més estètica, més teatral. Les tècniques del màrqueting polític hi guanyen protagonisme, i els polítics hi estan més subjectes, amb els pros i contres que això els reporta. També amb nous protagonismes, com el dels estrategs de comunicació, els assessors dels líders, els spin doctors.

Paraules clau

mèdia, política, agenda-building, agenda-setting, spin doctors, màrqueting, comunicació política

Publicades

21-11-2011

Com citar

Aira Foix, T. (2011). El protagonisme dels ’spin doctors’. La política com a procés comunicacional. Anàlisi, (40), 15–27. https://doi.org/10.7238/a.v0i40.1142

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.