Una campanya audiovisual: anàlisi de les eleccions generals de l’any 2023 a les xarxes socials

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Resum

Des de ja fa més d’una dècada, les eleccions a Espanya tenen una doble lectura: la que es fa en el món real i la que s’extreu de les xarxes socials. La literatura acadèmica sobre aquest aspecte és dilatada. El present treball té com a objectiu analitzar la presència dels quatre candidats principals a les eleccions generals del 23 de juliol de l’any 2023 a la presidència del Govern. Per fer-ho, utilitza una metodologia quantitativa amb l’ús d’eines per a la recollida de dades a les xarxes socials. Entre les principals troballes cal destacar que els candidats que generen una resposta més gran per part dels usuaris són Yolanda Díaz i Santiago Abascal. Així mateix, la imatge, i en concret el món audiovisual, esdevé el centre de la comunicació política a les xarxes socials i relega el text a un segon pla.

Paraules clau

xarxes socials, eleccions generals, imatge, comunicació política

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Biografia de l'autor/a

Javier Bustos Díaz, ESIC University

Doctor en Comunicación (2017), Máster en Investigación en Comunicación Periodística (2013) y Licenciado en Periodismo (2012) por la Universidad de Málaga. En la actualidad es Profesor Contratado Doctor del área de Grado en ESIC Business & Marketing School y director de Investigación, también posee un sexenio de investigación (CNEAI-ANECA 2021). En su carrera académica acumula más de medio centenar de publicaciones entre artículos dentro del Journal Citations Reports y el Scimago Journal & Country Rank y capítulos de libro en editoriales como Tirant lo Blanch, McGraw-Hill, Gedisa, Tecnos o Pirámide entre otras.

Ha participado en varios grupos de investigación entre el que cabe destacar el grupo nacional “Nuevos consumos frente a viejos estereotipos: Análisis de la recepción por parte de la juventud española de sus representantes televisivos actuales”, proyecto I+D+I (RETOS Convocatoria 2017). Adicionalmente, en el año 2019 recibió el Premio Drago Latina de investigación.

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28-06-2024

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